VOZLIosmicabicevvarovalniprusikovpodaljsevalni

 

Vozli zmanjšujejo nosilnost vrvi in so šibka točka na vrvi (npr.: vozel osmica zmanjša nosilnost vrvi za 1/3), zato morajo biti izdelani brez napak in tako, da so prameni vrvi poravnani in zategnjeni. Izhajajoči konci vrvi ali trakov iz zategnjenega vozla morajo biti dolgi najmanj 10 debelin vrvi.
Med uporabo naj bodo vozli na mestih, kjer so obremenitve v vrvi najmanjše – običajno s strani.

VOZEL OSMICA

Osmico delamo povsod, kjer rabimo zanko. Vozel lahko izdelamo kot osnovno(slika 1) ali vpleteno (slika 2) izvedbo.

Uporaba:
- pri izdelovanju škripčevja
- vrvna ograja
- povezovanje dveh enako debelih vrvi za spust ob vrvi
- vmesni vozli pri ledeniškem navezovanju
- spust ob vrvi pri zimski tehniki
- izdelava improviziranih nosil
- izdelava improviziranega reševalnega sedeža

Osnovna osmica

osmica

Vpletena osmica

osmica vpletena

BIČEV VOZEL

Uporaba:
- samovarovanje
- izdelava improviziranih nosil
- vrvna ograja
- fiksno sidrišče…

bicev

VAROVALNI VOZEL

Varovalni vozel naredimo tik za vsakim drsečim vozlom, če iz njega izhaja prost konec vrvi.

varovalni

PODALJŠEVALNI VOZEL

Uporabljamo ga za povezovanje dveh koncev vrvi ali pomožnih vrvic enakih ali različnih premerov.

podalj

PRUSIKOV VOZEL

Uporabljamo ga za premično pritrditev pomožne vrvice na debelejšo vrv. Najbolje drži, če je razmerje pomožne vrvice in vrvi čim bližje 1:2. V vseh ostalih primerih pa, ko sta obe gladki,mokri ali celo poledeneli, naredimo s pomožno vrvico še en ovoj več. Prusikov vozel drži v obe smeri.

Uporaba:
- samoreševanje (po vrvi s stopno in prsno zanko)
- reševanje padlega soplezalca (škripčevje, prenos obremenitve…)
- samovarovanje pri spustu ob vrvi…

prusikov


mouseover